jOm La jOiN

Monday, May 10, 2010

.::Resah::.



Terkadang, hatiku gundah,
Entah dimana silapnya,
Ku terus resah..
Bagai ketenangan lenyap sama sekali,
Mungkin ditelan bumi,
Mungkin terbang tinggi,
Aku hanya merenung sendiri,
Fatamorgana duniawi,
Yang merenggut ketenangan ini..

Mungkin silapku,
Membiarkan diri terus hanyut,
Dibawa arus ombak yang dasyat,
Hingga aku terkapai-kapai,
Cuba berenang ketepi,
Melawan gelora yang meninggi,
Namun, kudratku yang sekadar biasa,
Membuatku putus asa..

Inginku pohon,
Ketenangan, datanglah padaku,
Biar hilang kabus keresahan,
Biar lenyap debu kegundahan,
Tapi pada siapa??

Akhirnya, aku terjaga dari lena yang panjang,
Aku terlupa pada Dia Yang Esa,
Aku alpa pada Dia Yang Berkuasa,
Kini ku tahu,
Hanya Dia yang mendengar segalanya,
Tangis dan rintih hatiku,
semoga ketenangan kan kembali padaku..

created : 23 Nov '09

sekian,
tepuk dada tnye iman


No comments:

Post a Comment